Στο πλαίσιο
του εγκεκριμένου ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+/ΚΑ1 με τίτλο «Μαθήματα σε μετανάστες: οι νέες
τεχνολογίες στη διδασκαλία και μάθηση των νεοαφιχθέντων μεταναστών» που
συντονίζει η ΔΔΕ Πέλλας σε σύμπραξη με τα σχολεία: α) Εσπερινό ΕΠΑΛ Γιαννιτσών, β) 2ο ΓΕΛ Γιαννιτσών, γ) 1ο
ΕΠΑΛ Γιαννιτσών, δ) 1ο ΕΠΑΛ Έδεσσας, ε) Γυμνάσιο Σκύδρας, στ) 2ο Γυμνάσιο «Κύριλλου
και Μεθόδιου» Γιαννιτσών και ζ) 3ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών, πραγματοποιήθηκε από 23
έως 29 Σεπτεμβρίου 2018 ο δεύτερος κύκλος επιμόρφωσης 15 εκπαιδευτικών των
παραπάνω σχολείων στο Ελσίνκι Φινλανδίας. Στην επιμόρφωση αυτή συμμετείχαν από
την παιδαγωγική ομάδα του Γυμνασίου Σκύδρας δύο καθηγητές/τριες, ο
υποδιευθυντής του Γυμνάσιου, κ. Καραβίτης Σταύρος, καθηγητής Πληροφορικής και η
καθηγήτρια κ. Τεληγιαννίδου Ηλιάνα, Φιλόλογος.
Το πρόγραμμα
οργανώθηκε από τoν επιμορφωτικό
οργανισμό EUNEOS και υλοποιήθηκε σε δύο από τα πέντε επαγγελματικά λύκεια της
Varia στην περιοχή Βάνταα του Ελσίνκι. Το πρόγραμμα το παρακολούθησαν και άλλοι
καθηγητές/τριες από την Ελλάδα, καθώς και
από την Ισπανία, Ιταλία, Σλοβενία, Γερμανία και Σουηδία.
Η επιμόρφωση
διεξαγόταν καθημερινά από τις 9:00 έως τις 17:00 και περιελάμβανε πλήθος
δραστηριοτήτων, όπως ξενάγηση στους χώρους του σχολείου, επίσκεψη σε σχολικά
εργαστήρια (μηχανολογίας, ξυλουργικής, ηλεκτρολογίας, επισκευής αυτοκινήτων και
αεροπλάνων, κομμωτικής, κα.), ενημέρωση για το φινλανδικό σύστημα
εκπαίδευσης που θεωρείται επιτυχημένο
και αποτελεί πρότυπο για πολλές ευρωπαϊκές χώρες, ενημέρωση από υπεύθυνους της
διοικητικής περιφέρειας για την ενσωμάτωση μεταναστών/προσφύγων στα φινλανδικά
σχολεία, καθώς και αναλυτική παρουσίαση εκπαιδευτικών προγραμμάτων ηλεκτρονικού
υπολογιστή, που χρησιμοποιούν στην Φινλανδία για τη διδασκαλία και εκμάθηση της
γλώσσας στους νεοαφιχθέντες μετανάστες.
Παράλληλα
υπήρχε η δυνατότητα, στον ελεύθερο
χρόνο, να γίνουν επισκέψεις σε μουσεία και άλλα αξιοθέατα της πόλης με στόχο τη
γνωριμία με το φινλανδικό πολιτισμό.
Καθώς τα
τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί οι προσφυγικές ροές προς τη χώρα μας επιβάλλεται
και το εκπαιδευτικό σύστημα να είναι
έτοιμο στην πρόκληση της εκπαίδευσης και ενσωμάτωσης των προσφύγων στην
κοινωνία. Η γνώση που αποκτήθηκε από τους καθηγητές/τριες του Γυμνασίου Σκύδρας
που μετείχαν σε αυτό το πρόγραμμα, θα διαχυθεί με δράση ενδοσχολικής
επιμόρφωσης. Επίσης η ΔΔΕ Πέλλας, ως συντονιστικός φορέας, προτίθεται να οργανώσει
επιμορφωτικές δράσεις για όλους τους εκπαιδευτικούς.
ΓΙΑ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΥΔΡΑΣ
Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΟΜΑΔΑ